Digital Signage – jakie daje możliwości marketingowe?
Wielu marketingowców zastanawia się czy dodanie Digital Signage do swojej strategii ma sens. Czy warto zainwestować właśnie w rozwój tej technologii? Jakie daje ona możliwości? I czy przełoży się na zyski przedsiębiorstwa? Postanowiliśmy odpowiedzieć na te wszystkie pytania.
Czym właściwie jest Digital Signage?
Digital Signage to system, który pozwala zarządzać treściami reklamowymi na różnych nośnikach cyfrowych. Mogą być to pojedyncze monitory LCD, całe ściany wideo złożone z wielu ekranów LCD, tablety, totemy, kioski informacyjne czy ekrany wielkoformatowe. Może więc on obejmować pasywne propagowanie contentu, reaktywne systemy, które będziemy uruchamiać w zaplanowanych scenariuszach, a także wersje interaktywne bardzo często sterowane przez ekrany dotykowe. Uważa się, że Digital Signage to alternatywa dla nudnych, statycznych plakatów, banerów, a nawet billboardów.
Digitale Signage to globalny trend
Systemy Digital Signage to już od dawna jeden z najszybciej rozwijających się trendów technologicznych w marketingu i specjaliści twierdzą, że będzie on trwał jeszcze przez wiele lat. Eksperci oczekują, że Digital Signage wygeneruje prawie 24 miliardy dolarów przychodu do roku 2020, rosnąc w tempie ponad 8 procent rocznie.
Wynika to z wielu czynników. Nie chodzi tylko o to, że ekrany cyfrowe używane są przez coraz większą liczbę zróżnicowanych branżowo klientów. Również cena sprzętu jest niższa niż kilka lat temu. Dziś wysokiej jakości wyświetlacz LCD jest dostępny w znacznie niższej cenie niż jeszcze 5-10 lat temu. Dzięki temu dostęp do tego typu rozwiązań mają również mniejsze firmy, które nie mają setek tysięcy na budżety marketingowe.
Digitale Signage sprawdza się wszędzie
Jedną z największych zalet systemów Digital Signage jest jego wszechstronność. To rozwiązanie można zastosować do małych i bardzo podstawowych ekranów, jak i do wielkoformatowych ścian wideo z zaawansowanymi możliwościami oprogramowania. Z tego powodu te rozwiązania spotkamy praktycznie wszędzie: handlu detalicznym, finansach, sektorze publicznym, w tym w instytucjach rządowych i edukacyjnych, rozrywce, zwłaszcza w salach koncertowych czy hotelach, transporcie, a nawet w służbie zdrowia.
Dla każdej z branż ten system może przynieść ogromne korzyści, dzięki czemu idealnie wpisuje się w każdą strategię marketingową, niezależnie od tego jaka jest grupa docelowa do której staramy się dotrzeć. Na przykład jeżeli chcemy dotrzeć do klientów detalicznych i zajmujemy się handlem to rozwiązanie może pomóc w promowaniu sprzedaży i poprawić obsługę klienta.
Tymczasem w finansach możemy go wykorzystać jako „infotainment” i sprawić, że nasi klienci będą mieli się czym zająć podczas oczekiwania na obsługę. Możliwości wykorzystania Digital Signage są praktycznie nieskończone musimy się jedynie zastanowić w jaki sposób może przynieść on korzyści w naszej branży. Będziemy zaskoczeni jak łatwo znajdziemy niszę, którą możemy wypełnić wyróżniając się na tle konkurencji.
Digitale Signage uzupełnia inne systemy
Co najlepsze Digital Signage w naturalny sposób łączy się i uzupełnia inne systemy, które możemy mieć już zainstalowane. Jeżeli chcemy uzupełnić naszą salę konferencyjną instalując wyświetlacze cyfrowe oparte o ten system to będą one dobrze współpracować z zaawansowaną technologią obecnie wykorzystywaną.
Digitale Signage to automatyzacja
Obecnie automatyzacja jest modna w biznesie, ponieważ ułatwia ona rozwiązywanie problemów i sprawia, ze mamy więcej czasu. Dokładnie to oferuje nam Digital Signage. Ekrany w tym systemie od zwykłych monitorów odróżnia to, że zarządzamy nimi na odległość. Sami ustawiamy wszystko tak, aby w pożądanych lokalizacjach pokazywane były treści dostosowane do klientów w danym miejscu. Cała wyświetlana komunikacja jest zaplanowana wcześniej i publikowana automatycznie przez centralny system zarządzania. Odpowiednie oprogramowanie pozwala zaplanować kolejność, czas oraz liczbę powtórzeń danej treści. Takie zdalne sterowanie umożliwia nam zmniejszenie ryzyka związanego z błędem ludzkim czy awarią, a jeżeli taka się pojawi przyśpiesza naszą reakcję na nią.
Systemy Digital Signage mają ogromne możliwości i są one wykorzystywane w praktycznie wszystkich branżach. Dzięki temu jak dobrze się sprawdzają to technologia rozwijana od lat i ważny trend w marketingu.